onsdag den 4. december 2013

Pingu Pingu




Pingu er til hverdag lavet af modellervoks, men her er den hæklede udgave.
Liva elsker at se Pingu og derfor hæklede jeg en Pingu til hendes fødselsdag.
Jeg har i sin tid set rigtig meget Pingu, så det var en fornøjelse at skulle igang med dette projekt. Med hjælp fra billeder på Google, fik jeg genopfrisket, hvordan han ser ud.
Han er hæklet i fri hånd. Hans øjne er måske lidt insisterende, men ellers er han vist lykkedes meget godt.

Jeg har overvejet om Pingu hører med til mine egne designs. Jeg har dog besluttet, at den bjælke kun er for ting, som jeg helt selv har fundet på.
Her har jeg jo lavet en figur, som allerede eksisterer.

Jeg arbejder pt på at hækle Postmand Pers bil. Den hører altså også til under hæklenålens veje.
Jeg har desuden gang i at hækle fire små Ninja Turtles, som skal bruges til en barnevognskæde.
Som det sidste er jeg lige begyndt på en kanin i halvstangmasker.

Jeg foretrækker normalt at hækle én ting ad gangen. Lige nu har jeg dog så mange ideer, at jeg må have gang i flere på én gang. Nu må vi se, hvilken én, der først bliver færdig og kommer på bloggen. Let the race begin!

2 kommentarer:

  1. Hej. Vil du ud med opskriften på denne søde Pingu?? Jeg kan nemlig ikke hækle efter billeder, som du kan :-) Håber meget at du vil dele, da man tilsyneladende ikke kan købe sig til en Pingu bamse til min søn, som er stor fan af Pingu.

    SvarSlet
  2. Jeg har desværre ikke skrevet noget som helst op omkring tilblivelsen af Pingu. Den er hæklet fuldstændig i fri hånd. Ellers måtte du gerne få den.

    SvarSlet