onsdag den 4. december 2013

Folmers duer - en babyrangle




Folmer elsker duer. Ikke sådan nogle, der går og spiser rester af franske hotdogs ved pølsevognen, men den fine slags med stamtavle. Folmer har selv mange brevduer og deltager i "brevdueløb" eller hvad man nu kalder sådan noget.

Da Siri kom til verden, skulle hendes gave være noget, der ville glæde den stolte fader.
Jeg fandt en opskrift på en due, som lignede en rigtig due ret godt.
I opskriften er duens ben lavet af piberensere. Det egner sig ikke godt til en lille baby, så jeg besluttede mig for at lave endnu en rangle.

Jeg har fulgt denne opskrift, men har ikke været så dygtig til det. Min due ligner i hvert fald ikke duen på billedet.
Jeg har lavet duens ben om til et håndtag. Hermed er due-ranglen skabt.
Den vakte glæde i det lille hjem og jeg er sikker på, at Siri bliver glad, når hun en dag skal møde de rigtige brevduer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar