torsdag den 30. oktober 2014

Postmand Pers bil - brevet er på vej.











Jubiii! Et gammelt projekt er endelig færdigt. Det startede som en fødselsdagsgave til en sød lille tre-årig, der elskede Postmand Per. Projektet tog noget længere tid end jeg havde troet og det endte med, at den lille gut fik et trommesæt i stedet. Ja, støjfrekvensen er jo lidt højere, men faderen tog det heldigvis pænt.

Nu er der gået et år og Kaj har pludselig fået øjnene op for Postmand Per. Så huskede jeg den røde bil, hvor der bare skulle broderes ansigter i vinduerne. Projektet blev pludselig sjovt igen og Kaj blev rigtig glad for sin gave. Nu er er jeg faktisk glad for, at bilen først er færdig nu, så den kan vække glæde i mit eget lille hjem.
Bilen i sig selv er ikke mit fineste værk. Den røde del er freestylet, dog inspireret af Maja Hansens traktor fra "Hæklet legetøj". Hjulene er kopieret direkte fra samme bog, hvor der er masser af hækleopskrifter på køretøjer.

Et lille fif er, at man skal sætte markører rundt om bilstykkerne, når de hækles sammen. Det kan nemlig nemt blive skævt, hvilket kan ses på min bil. Det ser noget bulet og groft ud. Det ville nok have klædt den at blive syet sirligt sammen i stedet for en grov hæklekant.
Desuden skulle jeg have monteret hjulene til sidst. De var i vejen, da Postmand Per og katten Emil skulle broderes på. Trådene satte sig hele tiden fast i hjulene.

Nu er Postmand Per så klar som altid, omend han sidder i den "forkerte side" af bilen, og brevet er atter på vej!



1 kommentar:

  1. Jeg synes ellers det er et rigtig flot stykke arbejde. Og man er da overhovedet ikke i tvivl om hvad det er. Og jeg synes det er ret imponerende at du "bare lige" brodere figurerne på :)

    SvarSlet