mandag den 10. marts 2014

Forårsbebudere kommer i mange farver.







Så blev det forår. Solen skinner, blomster skyder op og kaniner tager deres regnbuefarvede strutkjole på. I hvert fald hvis det står til Liva.
Hendes kære Kaninus er forsvundet og for en lille pige, er det det samme som at miste en god ven eller et kæledyr. Heldigvis var opskriften ikke langt væk og jeg lavede fluks en ny til hende. Denne gang har jeg brugt dobbeltgarn og hæklenål nr. 3. Jeg ville gerne være sikker på, at den ikke blev for lille. 
Kaninens tøj er Livas nye yndlingsfarve; regnbuefarvet/alle farver. Det krævede jo et besøg i garnbutikken, for selvom jeg efterhånden har mange garnrester, så kunne jeg dog ikke klare alle regnbuens farver. Det krævede også en vis form for orden i alle de garnnøgler, der tilsammen fyldte en hel bærepose.
Kaninen er ikke helt magen til den gamle. Nu er Liva jo også blevet 3 1/2 år og kan selv fortælle, hvad hun ønsker sig. Kaninen har derfor ikke længere navn på, men har i stedet fået en gulerod i hånden. Altsammen efter Livas eget valg. Jeg glæder mig til at overrække Kaninus II til Liva på torsdag.

Opskriften på kaninen finder I her.

Dejligt forår til jer alle.

1 kommentar:

  1. Det er den smukkeste forårskanin jeg nogensinde har set, jeg er sikker på Liva kommer til at elske den �� dine børn er heldige med dig og dine evner.

    SvarSlet