søndag den 30. marts 2014

Et skønt isometrisk tæppe - blokaden lurer om hjørnet.

Jeg er gået igang med dette skønne tæppe med isometrisk mønster.


Jeg er helt vild med det. Jeg har knækket koden og kan lave de små ruder næsten i søvne. 
Garnet er indkøbt. Det går derudaf. Men nu er jeg ud af det blå blevet ramt af "TTT". Jeg er nemlig blevet "Temmelig Træt af Tæpper".
Er det bare mig, eller er det som om, at dette ofte indtræffer, når der hækles tæpper? Jeg hører ofte fra de forskellige hækle-bloggere, at de arbejder på et tæppe. Det er bare lige lagt til side, mens et andet projekt laves. 
Det er nok en blanding af, at det kan være lidt ensformigt at lave tæpper. I hvert fald, når man har låst sig fast på tre farver og én form. Jeg glæder mig meget til at tæppet er færdigt og det er slet ikke til at vente, når jeg højest får lavet én eller to ruder om dagen.

I hvert fald har jeg for første gang ladet et andet projekt komme foran tæppets tilblivelse og det føltes skønt. 
Jeg har fået blod på tanden og ønsker mit tæppe hen hvor pebret gror. Hvis det ikke var, fordi min mand ytrede, at han nok havde forudset, at jeg ikke ville blive færdig med tæppet, ja, så var det nok lagt til side på ubestemt tid. Nu fortsætter jeg, mens jeg drømmer om små projekter og mit næste sidespring.

Her er det skønne tæppe fra bloggen "Solstrikke", som jeg virkelig glæder mig til at putte mig under, mens jeg hækler på noget andet.


1 kommentar:

  1. Hvor er det bare fint, Heidi. Glæder mig til at se resultatet - og kender det kun alt for godt - jeg har også mit eget evighedstæppe, som jeg har taget frem i ny og næ siden september sidste år. Det skal nok blive færdigt.... på et eller andet tidspunkt ;)

    SvarSlet