tirsdag den 15. september 2015

En søvndyssende rangle - counting sheep










Counting sheep - eller tælle får. Det er et fint redskab til at falde i søvn, som jeg dog ikke har personlig erfaring med. Men der er noget sødt over får, der i en lind strøm hopper over et dige.
Jeg har nu designet en rangle / bidering, som kan bruges til at tælle får med.

Den grønne stribede ring forestiller får, der ligger og slapper af på marken. Der er en bjælde inden i ét af fårene. Der kunne sagtens være bjælder i alle fårene, hvis lyden skal være højere. Man kan også udelukke bjælderne, så ranglen bliver en bidering.

Den anden rangle forestiller tre får, der løber på marken under blå himmel. Deres ben går hele vejen rundt om ranglen, så de kan flyttes, mens man tæller får. Man kan altså eksperimentere med, hvordan de skal sidde og evt. give mere plads til biderings-delen.

Jeg er ret vild med ideen og endelig fik jeg også prøvet de der hæklede bobler af.
Det er jo slet ikke svært. Det har jeg lyst til at lege videre med.

Den blå elefant I så sidst er også i fuld gang med at blive færdigudviklet. Hans regnbuestribede veninde Elsa er næsten færdig.

Hvis man har lyst til at hækle Counting Sheep ranglen, finder I opskriften her på Etsy eller her på Ravelry.
Den koster dog 18 kr.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar