lørdag den 13. december 2014

Julehjerter til juletræet






Det er første år, vi selv skal fejre jul. Derfor producerer vi juletræspynt til den store guldmedalje. Jeg hækler og klipper. Min mand laver julepynt i træ. Mine veninder har bidraget med en masse flotte flettede stjerner. Måske kommer der også lidt pynt fra Kaj. De laver i hvert fald "hemmeligheder" i vuggestuen for tiden.

Dette julehjerte er sødt og tager ikke lang tid at lave. Man skal dog kunne lide at bruge forskellige masketyper, for her bruges både halvstangmasker, stangmasker og dobbeltstangmasker. Selv kan jeg godt lide at lære nye ting og jeg bruger som regel én af de bedste lærermestre, når jeg kommer i tvivl - youtube.com. Der er så mange gode og letforståelige "tutorials" der. Prøv det, prøv det.

Opskriften er slet ikke min, så denne fine opskrift finder I her hos Drops Design.
Det er et hyggeligt og hurtigt projekt. Hjertet kan bruges på juletræet, i vinduet eller som pynt på gaver. Jeg har brugt dobbeltgarn til mine, så de bliver lidt større. Jeg tror dog, at hjertet vil være fint i mange størrelser.
God fornøjelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar