fredag den 7. februar 2014

Uro med skovens dyr









Endelig kom lille Nína . Vi har ventet længe på at møde hende og skovens dyr har ventet på at blive sluppet fri under grønne grene igen. Denne uro er lavet i samarbejde med min mand. Han har nemlig skåret grenen i birkefinér. Den er fra bogen  "Løjerlige løvsavsfigurer" af Birger Wulff. Man skal vist være ferm med en stiksav eller en dekupørsav for at kunne få så fint et resultat. Jeg må udnytte, at jeg har en sådan håndværker derhjemme og er allerede begyndt at tænke på, hvilke fine uroer og lignende jeg kan få lavet i samarbejde med ham.
Jeg har malet grenen med almindelig akrylmaling.

Dyrene er fra Maja Hansens "Flere hæklede dyr" og jeg er helt vild med dem. Da jeg så dem i hendes bog, fik jeg lyst at lave dem. Nu bød lejligheden sig, da min mand og lille Nínas far er jagtinteresserede. Nínas mor er fra Island og er også vild med smukke ting i naturlige materialer. Uroen kunne ikke få et bedre hjem og jeg håber, at Nína vil få mange hyggelige stunder under den.




1 kommentar: