lørdag den 25. april 2015

Olaf - hot skønt frosen.








Han er hottere end hot. Og så er han endda frosen. Det er Olaf - den godmodige snemand fra Disneyfilmen Frost. Det er ikke til at komme udenom, når man har en pige på fire år, som siger "Anna" og/eller "Elsa" i hveranden sætning.
Jeg besluttede mig for at hækle Olaf, da jeg synes, at hækling er en lidt for "grov" måde at fremstille de fine prinsesser. De bliver bare ikke så yndefulde i deres florlette kjoler, når det er garn, de er lavet af. Derfor kastede jer mig over snemanden. Han er charmerende og lidt klodset og her har garn sine stærke sider. Jeg har også denne gang brugt dobbeltgarn. Det passede fint til hans udtryk. Denne gang har jeg dog også brugt filt til tænderne. Det virkede for tungt med et par hæklede tænder.
Jeg søgte på Google for at se, hvordan andre har løst opgaven med at hækle Olaf. Udgaverne er mange og jeg blev mere forvirret end oplyst. Derfor valgte jeg at hækle ham efter et billede af tegnefilmsfiguren. Til armene har jeg dog fundet inspiration på nettet. Det var svært at gengive de ultratynde gren-arme, så her er mit forsøg. 
Det har været sjovt og ikke så svært, som jeg troede. Faktisk er jeg denne gang ret tilfreds med mit freestyle-projekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar