lørdag den 28. februar 2015

Villys babytæppe




















Så  blev Villys babytæppe endelig færdigt. Det har været længe undervejs og Villys ankomst midt i januar bremsede processen noget. Nu kan jeg endelig præsentere " Villys babytæppe" - eget design og med masser af mulighed for forbedring. Jeg har allerede en masse tanker om, hvordan man kan gøre det endnu mere harmonisk næste gang. Dog er det nok sådan med den slags projekter, at der ikke bliver en næste gang. Det er simpelthen for stort et arbejde og andre ideer trænger sig på.
Jeg er alligevel ret tilfreds med resultatet. Processen har været spændende og har krævet en masse udregninger. Det kan jeg godt lide.

Jeg startede med at sy det "vattæppe", som det hæklede tæppe sidder fast på. Det er gjort for at give tæppet en fin kant og for at gøre det blødere for barnet at ligge med.
Dette vattæppe brugte jeg som ramme, så jeg kunne finde ud af, hvor meget billederne og de små felter fyldte.

Jeg har selv lavet mønstrene til billederne. Dem finder I nederst på siden. Ikke alle billeder er identiske med mønstret. Det skyldes udelukkende, at jeg har lavet fejl, som jeg ikke har rettet. Jeg er stadig gladest for billederne, som de ser ud på mønstrene.

Jeg har for det meste brugt dobbeltgarn. Det er mest overskueligt, når det går lidt hurtigere med produktionen af både billeder og felter.

Billeder og felter er syet sammen i bagerste led, så man kun lige kan se syningerne.
Jeg har syet hele det store hæklede tæppe fast på vattæppet med sytråd. Der er syet hele vejen rundt i kanten og enkelte steder midt på tæppet.

Tanken er, at tæppet kan ligge ovenpå en dyne i barnevognen, når vejret bliver varmere og foråret melder sin ankomst.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar