fredag den 18. april 2014

Prinsessekager til små prinsesser.








Nogle gange har små prinsesser brug for at kunne byde deres gæster på noget fint og lyserødt. Filippa havde forelsket sig i nogle fine hæklede cupcakes og vidste med det samme, at hun ikke kunne leve uden. Der var simpelthen noget fantastisk lokkende over de fine garn/flødebesatte kager. Heldigvis har hun sådan en mor, som vil gøre alt for sin datter. Moderen lovede hende derfor at hækle nogle til hende.
At hun endnu ikke havde hæklet så meget som en maske, var intet problem. Det skulle hun nok få lært.
Det viste sig dog at være svære end som så at lære at hækle helt selv. Derfor bad hun mig om at hjælpe med at fremstille prinsessekager. Jeg synes, at Filippas mor er en skøn mor og jeg ville selvfølgelig gerne hjælpe hende med fortsat at være "verdens bedste mor". Derfor hæklede jeg disse fire prinsessekager. 
Den grønne er hæklet efter Annika Messings opskrift i bogen "Hæklerummet". De tre andre er improviserede. Kronen på toppen af den ene kage er ligeledes fra "Hæklerummet".
Det er faktisk ret sjovt at hækle kager. Jeg fik rigtig brugt noget af det garn, som glimter eller bare er lidt for meget til almindelige nørklerier.
Fillippas mor har forresten lovet at lære at hækle, når bare hun får lidt begynderhjælp.

Rigtig god påske til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar